“Gadvh Paling Lama 6 Bulan Je, Lepas Tu Rujuk Balik…”- Bek4s Isteri Da’i Farhan

Bek4s isteri pendakw4h beb4s, Da’i Farhan yang dikenali sebagai Dr. Erin menasihati kaum hawa agar jangan hanya melihat pengorbanan isteri lebih besar dalam rumah tangga sebaliknya cuba bersikap sama rata.

Menurut Dr. Erin lagi, tanpa lelaki, wanita tidak boleh menjadi seorang isteri dan ibu kepada anak-anak.

“Wahai Hawa jangan lah kita menjadi wanita yang hanya ingin orang melihat pengorb4nan kita sahaja..

“Tanpa Adam yang sudi memperisterikan kita belum tentu kita menjadi permaisuri dan tanpa suami belum t3ntu kita merasa menjadi seorang Ummi (Ibu).

“Suami atau isteri masing-masing ada pengorb4nan dalam rumahtangga ni..”katanya.

Dr. Erin berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Tambahnya lagi, pas4ngan suami isteri kebiasaaanya tidak akan mengambil masa yang lama untuk bergadvh dan paling lama hanya enam bulan sahaja.

“Laki bini yang dok gadvh ni paling lama 6 bulan je, ada yang dah rujuk balik dah pun tapi netizen yang dok maki hamvn kutuk sampai leb4m tu bawak dos4 sampai liang lahad. Kiamat esok nak kena cari mereka yang kita kutvk. Berbal0i ke?

“Kita mudahkan orang lain Allah mud4hkan kita. Hidup baik-baik dalam kasih sayang, saling mendoakan dan memahami apa yang harvs terjadi tetap akan terjadi walaupun kita tak reda dan tak rela..

“Beralah bukan erti mengalah. Mengalah bukan bererti kal4h,” tegasnya.

Dr Erin sebelum ini mend4kwa sudah diceraikan pada 27 April 2020 oleh Da’I Farhan.

Kisah hubungan pasangan tersebut mula mencuri tumpuan apabila Da’i Farhan mengakui membuat keputvsan untuk berkahwin dengan j4nda anak lap4n di Makkah selepas didatangi 18 wanita.

Ia menjadi h4ngat apabila Da’i Farhan dil4porkan sanggup menc3raikan isterinya, Fatin Nurul Ain.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:Gempak

Be the first to comment on "“Gadvh Paling Lama 6 Bulan Je, Lepas Tu Rujuk Balik…”- Bek4s Isteri Da’i Farhan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*